Teamrace syd logoLMP24 Klubsamarbejdet LMK-ESR-KMRC



Datoer:
Se i kalenderen.

Løbsformat:
Vi fortsætter med holdløb med blandende hold fra de tre klubber.

Vi opdeler året i to sæsoner. En forårssæson og efterårssæson.


Seedning af kører hvor de 6 øverste fra resultatlisten, i de løb vi har kørt indtil nu, ikke kan være på hold sammen.
Denne list opdateres for hver halvsæson.

Holdene er forskellige fra løb til løb. Hold kombinationerne registreres i et Excel-regneark, så vi kan holde styr på det.

Køretiden afhænger af antallet af deltager. Det tilstræbes at der er 2 kører pr. hold og det tilstræbes, at hvert hold kører ca. 80 min.

stint tiden fordeles ligeligt på holdet.

Er der en kører som ikke kan kører lange stint findes der en løsning på holdet (f.eks. hyppigere kører skift).

Ved ulige antal kører:
Ved et løb trækkes der lod blandt de øvrige kører således, at den enlige kører har en skiftende makker. Kører og rækkefølge skal være planlagt inden løbet starter.

 

Point:
ved hvert løb uddeles der point til de deltagende hold efter følgende skala: nr. 1: 100 point - nr. 2: 99 point osv. De 2 kører der individuelt opnår flest point i en halvsæson, og således teoretisk samlet set er det bedste hold for den halvsæson, udnævnes som det vindende hold.

Tilmelding og startstidspunkt:
Der er tilmelding ugen inden løbet - gerne klub vis.
Startsgebyr pr. person: 30 kr.

Træning starter kl. 18:00
Teknisk kontrol: 18:45
Løbsstart: 19.15

Teknisk kontrol:
Hver kører stiller med egen bil, som skal godkendes i teknisk kontrol med efterfølgende Parc Fermé.

Det er holdene frit for om der køres med en bil eller begge biler.

Bilerne må kun fjernes fra Parc Fermé umiddelbart inden løbsstart. Dette gælder alle biler.

Ved ”Round Robin” skal bilerne i Parc Fermé i de heats, hvor kørerne sidder over.

Under løbet må der arbejdes på bilerne også under baneskift. Der kan gennemføres teknisk kontrol under løbet, hvis løbslederen eller de ansvarlige for teknisk kontrol finder det nødvendigt.

Af hensyn til tidsrammen tilstræbes det at der er 4 personer som står for teknisk kontrol.

Forhold ved de enkelte baner:
Der må ikke anvendes dækmidler i ESR, LMK og KMRC. Det er tilladt at rense dækkene med rensebenzin samt at anvende tape.

 

Februar 2022 – Lasse Kristensen, Jan Pieler og Peter Larsen

 

 20210930 193104 01

Copyright © 2024. All Rights Reserved.