Controller

Sådan får du mest ud af din CarSteen-controller:

Start med "Attack" og "Choke" -kontroller indstillet til "Min", "Brake" -kontrol indstillet til "Max", og "Profil" -kontaktene i "Off" -positionen.

Tryk på udløseren, så bilen begynder at køre rundt på banen. Justér "Attack" -knappen, så bilen er i stand til at køre rundt på banen med den højest mulige hastighed uden at køre af sporet . Husk, at ”Attack” justeringerne kan variere fra spor til spor på banen.

"Bremse" -kontrol skal justeres, så den passer til bilen, banen og kørestilen. Meget ofte lønner det sig at slå bremserne fra for at få en jævn, let kontrollerbar kørsel.

"Choke" -kontrollen begrænser den maksimale spænding, bilen vil få, og begrænser dermed også accelerationen og gør bilen lettere at køre. Dette forlænger også motorens levetid.

“Profil” -kontaktene (DIP-switch) er i stand til at ændre den samlede respons fra controller-triggeren.dip switch CS4

Et "blødt" respons er et svar, hvor de første trin i triggeren er meget små, og de sidste trin er noget større, mens det aggressive svar gør det første trin større og de sidste trin mindre.

Der er i alt 4 afbrydere: nr. 1 fra venstre gør triggeren mere "aggressiv", mens nr. 2-4 gør tiggeren "blødere". Tænd aldrig nr. 1 på samme tid som nr. 2-4 er tændt. Der vil ikke være nogen skade, kontrollerne fungerer bare ikke som tilsigtet.

Det aggressive trigger-respons kan være nyttigt, når du kører langsommere biler eller på bane med mange højhastighedsdrejninger.

Det blødere trigger-respons er meget nyttigt, når man kører hurtige biler på stramme, snoede spor, hvor lav hastighed og mellemhastighedskontrol er afgørende.

Når profilkontrol nr. 2, 3 og 4 alle tændes, er reaktionen på triggeren sådan, at hvert trin i triggeren tilføjer eller trækker næsten den samme procentdel af spænding, dvs. 5% eller 8%.

Når alle profilafbrydere er indstillet til “Fra”, er trigger-responsen absolut lineær: ALLE trin er nøjagtigt den samme spænding (0,3-0,4V, afhængig af “Attack” -indstilling og spor-spænding), inklusive "Bundtrin" er normalt forbundet med transistor-controllere.

link til graf over de forskellige profiler.

CarSteen-controllere er beskyttet mod fejlagtig tilslutning. Det meste af tiden vil en fejl under tilslutning resultere at sikringen springer. Autosikringen skal erstattes af en af ​​samme størrelse.

Den interne elektronik kan modstå meget høje strømme (flere hundrede ampere), men moderne spor er ofte i stand til at levere så meget som 400 A, og nogle gange er sporene ikke udstyret med en sikring. Det anbefales derfor ikke at omgå sikringen eller udskifte den med noget meget større.

Din CarSteen-controller kræver ikke nogen vedligeholdelse. Almindelig vedligehold, CS-1-versioner er det en god ide at give bronzelejet en dryp olie (1 / år) og enkel rengøring er alt, hvad der kræves.

Hvis du støder på problemer, bedes du kontakte din forhandler, som vil hjælpe dig med at løse problemet.

lmp24-slotracing.dk

Copyright © 2024. All Rights Reserved.